Kerstcup 2013

Venlo, 27-12-2013

Vrijdag 27 december werd de jaarlijkse kerstcup gehouden bij TTV Venlo. Dit jaar inderdaad op derde kerstdag, omdat op de oorspronkelijke datum de zaal niet beschikbaar bleek. Des al niet te min toch weer 36 leden die zich hadden ingeschreven.

Iedereen was reeds ingedeeld in een bepaalde kleur om het weer zo eerlijk mogelijk te maken. Wedstrijdleider John maakte de poules (4 van 9) bekend. Ook deze waren al eerder middels een loting tot stand gekomen. Helaas kwamen twee spelers niet opdagen. Bram, hoewel drie kwartier te laat, mocht toch nog meedoen.

Dit jaar was er wel iets nieuws ingebracht vergeleken met vorig jaar. De eerste vier van de poule gingen door. Dit lukte binnen de tijd, door in de poulefase slechts twee games te spelen. Het kon dus ook 1-1 worden. Onderling bleken de niveauverschillen verrassend klein te zijn en de meeste uitslagen lagen dan ook rond de 21-18. Na veel mooie partijen en prachtige rally’s waren er uiteindelijk dus 16 mensen door, waarvan 6 jeugdleden.

Na een kleine pauze en een paar lekkere hapjes begonnen de wedstrijden in de 1/8 finale. Hier zag je weer de niveaus dicht bij elkaar lagen. 4 wedstrijden werden met 2-0 gewonnen en de andere 4 werden met 2-1 gewonnen. De mensen die nu overbleven zijn: Eric, Klaas, Geert-Jan, Mathieu, Wim, Giel, Jesse en Tijmen. Inderdaad 5 jeugdleden!

Er werd weer geloot waarna de kwartfinale wedstrijden konden beginnen. Alle vier de partijen eindigden in 2-0, hoewel wederom zeer spannend. Zo strandde Jesse, de winnaar van vorig jaar. Door gingen: Klaas, Geert-Jan, Wim en Tijmen.

Deze halve finale zag er als volgt uit:
Wim tegen Tijmen, gewonnen door Wim (22-20, 16-21, 22-20)
Geert-Jan tegen Klaas, gewonnen door Geert-Jan (16-21, 21-16, 21-16)

Met andere woorden, we hadden een familie finale (vader en zoon). De finale werd gespeeld op hoog niveau en eindelijk gewonnen door Geert-Jan! (16-21, 19-21)

Zoals de kerstcup een traditie is, is ook de tombola een traditie geworden. Ook dit jaar had tombola notaris Theo weer alles op alles gezet om zoveel mogelijk loten te verkopen. Na de prijsuitreiking ging iedereen er dan ook weer eens goed voor zitten. Met wederom weer een goedgevulde prijzentafel kon dat ook niet anders. Hoofdprijzen waren twee kerstpakketten en een Bosch slijper.

Waar normaal de winnaar de lootjes mag trekken, was het dit jaar de beurt aan het jongste nieuwe jeugdlid. Het was voor Lieke niet altijd even gemakkelijk. Eerst de kleur van het lootje opnoemen en daarna nog die hoge nummers. Met een beetje hulp van de notaris lukte het uiteindelijk toch. Een flink aantal leden viel in de prijzen en gingen bepakt, bezakt en met een volle maag naar huis.

Het was uiteindelijk weer een sportieve en gezellige dag, welke voor sommige weer erg laat werd. Alle vrijwilligers en alle leden weer bedankt!

Jesse Massop en Xander Stoot

Winnaar: Tweede: