Clubkampioenschappen en BBQ 2019

Venlo, 22-06-2019 en 03-07-2019

Het was een uitzonderlijke warme dag, perfect om te BBQ’en, maar wellicht iets minder aangenaam om te spelen in de zaal. Maar dit maakte voor velen niet zoveel uit, want er werd volop gespeeld. Met een poule van 7 recreanten en 9 senioren werd gestreden om de titel ‘clubkampioen’. Het was prettig dat er veel tijd was zodat men ook voldoende pauzes kon nemen tussen de wedstrijden op deze hete dag.

In beide poules werd op de helft van de matches zichtbaar welke leden kans maakten op de prijzen. Jesse en Geert-Jan waren op de helft nog ongeslagen en Aleksandra en John hadden nog maar één wedstrijd verloren. Bij de recreanten was Giel nog ongeslagen, maar de rest had ongeveer evenveel punten en dat beloofde spannend to worden naar het einde toe.

Jesse en Geert-Jan moesten in de laatste ronde tegen elkaar en John tegen Aleksandra. Geert-Jan kan eerste worden, mits hij van Jesse weet te winnen. De tweede plek lag vrij open. De eerste set werd gewonnen door Jesse met 11-7. Een spannende tweede set van 11-13 ging naar Geert-Jan. Uiteindelijk kwam het aan op een vijfde zenuwslopende match. Het was duidelijk dat beide spelers vermoeid waren, maar dat maakte het zeker niet minder spannend. Jesse wist met een flinke achterstand terug te komen naar 10-10 en won uiteindelijk met 12-10. Ongeveer hetzelfde was gaande tussen John en Aleksandra, waarbij John uiteindelijk aan het langste eind trok. Doordat Aleksandra verloor, werd Geert-Jan tweede. Jesse bemachtigde de titel van clubkampioen.

Bij de recreanten maakten drie personen bij de laatste wedstrijd nog kans op de tweede plek. Iedere wedstrijd in de laatste ronde werd beslist met een vijfde set, en close. Ger won van Rafael met 11-9 en Patrick won met 11-8 van Peter. Chapeau voor Theo die met een vijfde set als enige wist te winnen van de toen nog ongeslagen en uiteindelijke clubkampioen recreanten Giel. Aangezien Ger met een zeer spannende vijfsetter (8-11, 11-8, 10-12, 11-9, 11-9) had gewonnen van Patrick aan het begin van de dag, werd Ger op basis van onderling resultaat tweede. Beide heren, proficiat met de winsten!

Aangezien er helaas te weinig inschrijvingen bij de jeugd waren, werd besloten om de clubkampioenschappen een twee weken later te houden op een trainingsavond. 7 jeugdleden streden om de eerste plek, met een prijs voor iedereen. Uiteindelijk kwam het aan op de partij tussen Wouter en Max. Met een close game wist Max te winnen van Wouter. Beiden hadden nu evenveel punten behaald. Maar Max had van Wouter gewonnen, dus eindige Wouter tweede en Max werd clubkampioen bij de jeugd.

Het was een gezellige en warme dag. De BBQ was goed geregeld, we konden mooi buiten zitten en genieten van het weer en het eten. Iedereen bedankt en tot de volgende!

Clubkampioenen 2019