Kerstcup 2010

Venlo, 18-12-2010

Afgelopen zaterdag 18 december werd weer de jaarlijkse Kerstcup gehouden. Afgelopen jaar was er al een record aan inschrijvingen, dit jaar werd dit verbroken. Maarliefst 39 leden deden mee, daarom was er besloten om 2 games te spelen in de poulefase. Er kon dus worden gewonnen of gelijk gespeeld. Iedereen werd verdeeld over 3 zevenkampen en 3 zeskampen.
Er waren dit jaar 2 nieuwtjes bij de Kerstcup. Allereerst een nieuw kleurenschema voor de handicaps. Dit omdat er zoveel inschrijvingen waren en er veel nieuwe leden bij de club zijn gekomen die allemaal een eerlijke kans verdienen.
Het andere nieuwtje was een heuse tombola. Er waren maarliefst 50 prijzen worden gewonnen. Van zakdoeken tot een wandklok, van een kookboekje tot een schuurmachine. Voorafgaand aan en tijdens de Kerstcup heeft Theo Kuijpers fanatiek lootjes verkocht wat zijn vruchten heeft afgeworpen. Het maximale aantal, namelijk 500 loten, waren verkocht.
Zoals gewoonlijk waren er ook dit jaar weer genoeg leden die de rest van hun culinaire hoogstandjes wilden laten proeven. Er waren genoeg wafels, cake, verse groentesoep, loempia’s, kipkerriesaus en Turks brood met kruidenkaas. Niemand kwam tekort en er kon dan ook met een gevulde maag begonnen worden aan de wedstrijden.

Tijdens de poulefase ging het er fanatiek aan toe. Er zaten soms spannende wedstrijden tussen. Uiteindelijk gingen de eerste drie uit de zevenkampen en de eerste 2 uit de zeskampen door. Er waren echter 16 personen nodig voor de knock-out fase. Daarom ging de beste nummer 3 van de zeskampen ook door, hetgeen ons bracht tot een eerlijke verdeling van jeugd, senioren en recreanten. Het nieuwe kleurenschema bleek dus een goede zet.
Er vielen al velen goede spelers af. Uiteindelijk wisten Klaas, Tong, Peter en John de halve finale te bereiken. Klaas wist ondanks de 10 punten voorsprong niet te winnen van Tong. De andere wedstrijd tussen John en Peter was weer een mooie en spannende, maar ook een zware omdat beide vanaf de 0 moesten beginnen. John moest tenslotte afhaken.
Onder toeziend oog van scheidsrechter John en rest van de aanwezige werd de finale tussen Tong en Peter gespeeld. Tong had 6 punten voorsprong, maar kon moeilijk overweg met de opslag van Peter. Hij wist het dan ook niet te redden en zo won Peter voor de tweede keer de Kerstcup.

Na de finale was het de hoogste tijd voor de trekking van de tombola. Vele ouders van de jeugdleden waren ook gekomen om het geluk te beproeven. Onder toeziend oog van notaris Theo werden de loten door de winnaar, Peter, getrokken. Het ging er zeer fanatiek aan toe, want er zaten toch een aantal mooie prijzen tussen die zeer in trek waren. Helaas viel niet iedereen in de prijzen, maar her en der werd en nog wat geruild en afgegeven.
Het was uiteindelijk weer een sportieve en gezellige dag, welke voor sommige erg lang werd. Bijna het klokje rond. Alle vrijwilligers en alle leden bedankt voor de leuke dag. Op naar weer een volgende spetterende Kerstcup.

Groet,
Xander Stoot