Jeugddag 2010

Venlo, 19-02-2010

In de carnavalsvakantie, op vrijdag 19 februari, was er weer een jeugddag van TTV Venlo. Deze keer werd de dag georganiseerd door een aantal jeugdleden zelf.
Op de planning stond een speurtocht. Iedereen verzamelde zich om 14:00 uur in de kantine waar ze tekst en uitleg kregen over de speurtocht. Er deden 17 van de 23 jeugdleden mee. Zij werden verdeeld over 4 groepen, namelijk:

• Groep 1: Debbie, Wim, Jip, Cristian
  • Groep 2: Roel, Geert, Eric, Kevin
  • Groep 3: Saskia, Kris, Bram T, Desirée
  • Groep 4: Simone, Klaas, Tijmen, Huub, Elisa

De eerste groep vertrok om 14:30 uur, de andere groepen vertrokken steeds een kwartier later. Iedere groep had anderhalf uur te tijd + een kwartier reserve tijd welke per minuut een punt zou kosten. Groepen die na die tijd binnen zouden komen deden niet meer mee voor de prijzen.
Iedere groep ging op pad bepakt met de routebeschrijving+vragen en een appel, welke bedoeld was om onderweg te ruilen voor een steeds groter voorwerp. Degene die met het grootste voorwerp terug zou komen kreeg de meeste bonuspunten.
De vragen bleken voor velen lastig genoeg, maar er zaten dan ook genoeg strikvragen bij. De meeste groepen gingen op hetzelfde punt de fout in waardoor ze bijna de route geheel zouden mislopen. Ik was er gelukkig op tijd bij om 2 groepen het juiste pad te wijzen, maar voor groep 2 was ik helaas te laat. Zij waren helemaal verkeerd gelopen, hadden de appel nog niet geruild en kwamen uiteindelijk 2 minuten te laat terug van hun avontuurlijke tocht. Dit betekende helaas 2 strafpunten.
De overige groepen waren wel allemaal op tijd terug en brachten ook de mooiste voorwerpen mee. De groepen 1 en 3 brachten een stoel mee en groep 4 kwam zelfs nog met een kerstboom aan. Dit was dan ook het winnende voorwerp en leverde dus de meeste bonuspunten op.
Onder het genot van een warme beker chocomelk werden de punten geteld, terwijl de moeder van Desirée de friet ging halen en John de snacks aan het bakken was. In totaal konden er met de vragen 30 punten worden verdiend en de voorwerpen leverden respectievelijk 15, 10, 5 of 0 punten op.
Toen was het tijd om eerst even lekker te smullen van de friet en de snacks, waarna de uitslag van de speurtocht bekend zou worden gemaakt.
De grote winnaar was groep 4 met 31 punten. Tweede werd groep 3 met 25 punten, derde groep 1 met 21 punten en laatste groep 2 met helaas maar 8 punten.
Er was nog een uur de tijd om nog even een aantal spellen te doen in de zaal, waarna de jeugddag er alweer opzat.
Het was weer een geslaagde dag en via deze weg wil ik dan ook John en de moeder van Desirée bedanken voor hun hulp.

Op naar de volgende jeuddag!

Xander Stoot

De route: