Verslagen

Clubkampioenschappen 2009

Venlo, 17-01-2009

Op 17 januari zijn de clubkampioenschappen gespeeld voor de senioren, recreanten , jeugd A en jeugd B.
Jeugd B (beginnende) was toegevoegd omdat wij momenteel veel nieuwe jeugdleden hebben, die nog niet zo lang tafeltennissen.
De opkomst was ditmaal erg hoog. Alleen de senioren was met 4 deelnemers weer erg laag. Daarom werd er dan ook besloten om 2 x een 4 kamp te houden en wie de meeste wedstrijden gewonnen had, mocht zich clubkampioen noemen.
De strijd ging tussen Geert-Jan Keijsers, Peter Cardinaals, Maurits Gommans en John Postulart.
Peter Cardinaals was deze dag duidelijk de beste en won al zijn wedstrijden en mag zich terecht clubkampioen noemen.
Geert-Jan Keijsers was een goeie 2e, John Postulart werd 3e en Marits Gommans 4e.

De recreanten, die met 14 deelnemers waren, speelden 2 x een 7 kamp waarvan de nr. 1 en 2 overgingen naar de halve finale.
De halve finale werd gespeeld door Elly Moors tegen Son Banh en Sjeng Schrivers tegen Henk Theelen.
Elly won met 3-1 van Son en Sjeng wist maar net met 3-2 te winnen van Henk.
De finale die spannend was, maar ook met wat emoties gepaard ging werd door Sjeng Schrivers met 11-5, 8-11, 11-5 en 11-7 gewonnen.

Bij de jeugd A speelde men een 9 kamp.
De laatste wedstrijd van de 9 kamp ging tussen Xander Stoot en Roel Beumers die beide al hun wedstrijden nog gewonnen hadden.
In de finale tussen Xander en Roel zag het er eerst naar uit dat Roel de wedstrijd naar zich toe zou trekken. Echter Roel kon de laatste puntjes in de sets niet in zijn voordeel beslissen.
Dit was ook de verdienste van Xander, die zich steeds goed terugvocht.
Xander won tenslotte met 8-11, 13-11, 12-10 en 13-11.
Wim Keijsers werd 3e en Kris Munten 4e.

De jeugd B speelde een 5 kamp en deze werd gewonnen door Bram Tielen die al zijn wedstrijden won. 2e werd Klaas van Beek, 3e Geert Oymans, 4e Elisa de Mulder en 5e Julia Schattevoet.
Helaas hebben we geen foto van de winnaar bij de jeugd B, dit omdat de prijsuitreiking eerder plaatsvond en onze huisfotograaf Theo Greijn nog niet aanwezig was.

Proficiat Peter, Sjeng, Xander en Bram met het behalen van het Clubkampioenschap!!

Foto's: