Verslagen

Wandelen 2014

Venlo, 30-8-2014

Zaterdag 30 augustus kwamen we (John, Yvonne, Henk, Ellen, Gerard, Elly, Johan, Carin en Ruud ) om 11.00 uur bij elkaar in de kantine. Vanaf hier vertrokken we met 3 auto’s naar Nationaal park ‘de Maasduinen’ voor een prachtige wandeling rondom het Reindersmeer. Dit is gelegen tussen Well en Bergen. Rond 12.00 uur kwamen we aan bij het mooie natuurrestaurant, tevens bezoekerscentrum, van het Reindersmeer. Organisator en gids Ruud had ons de juiste weg gewezen.

Er viel juist een stevige bui dus zijn we eerst koffie gaan drinken in het restaurant waarbij we ook werden getrakteerd op een stuk vlaai. Vanuit het restaurant had je een prachtig uitzicht over het meer.

Toen het droog was geworden gingen we wandelen, een tocht door bos en heide rond het meer. Het bezoekerscentrum was ons start en eindpunt. Onderweg was het heel gezellig waarbij er veel gelachen en gepraat werd. Door de vele regen van de afgelopen weken waren er nogal wat paddenstoelen opgekomen die veel belangstelling kregen. De een nog mooier en groter dan de andere. We kwamen bij een vogelkijkhut, maar er waren weinig vogels te zien.

We pauzeerden bij een bankje waar we een broodje aten en vervolgde onze tocht. Na een ommetje over een prachtig heideveld, waar we even naar de weg moesten zoeken (dit stelde ons in de gelegenheid om de bijenkasten te bezichtigen) kwamen we weer bij het meer uit. We hielden nog even een korte pauze en wandelden om het meer terug naar het restaurant.

Aangekomen rond 16.00 uur haalden we de schoenen door de schoenenborstel om vervolgens nog een hapje ( behalve Henk, die moest naar het voetballen ) te gaan eten. Toen we weer richting huis gingen viel de regen er met bakken uit. Afgezien van een klein buitje hadden we tijdens de wandeling geluk met het weer. Het was een mooie wandeling en een gezellige middag.