Wandelen 2012

Venlo, 09-09-2012

Op zondag 9 september was de jaarlijkse wandeltocht van de vereniging. Om één uur verzamelen bij het clubgebouw. Theo en Elly waren er het eerst, Elly en Gerard volgden al snel en ook Piet en Lien met Sjeng en Mia kwamen met de auto. John en Yvonne en Johan en Karin waren te voet, Marcel en Tineke hadden zich afgemeld. Ellen zou te voet naar het clubgebouw komen, Henk zou zich later bij de club voegen.
Na wat tellen bleek dat er te weinig auto’s waren. Dus ging Johan de auto halen. Nu konden we op weg naar het startpunt van de wandeling. Het was eigenlijk “te warm “om te wandelen. Het is ook nooit goed. De fietstocht valt letterlijk in het water en met de wandeltocht verbrand je “laevend”.
Nadat de auto’s geparkeerd waren gingen we op weg. Piet en Lien hadden een wandeling uitgezet langs een meertje. Het was een prachtige natuur om te zien. Dat bleek wel uit het feit dat diverse rustplekken bezet werden door groepen wandelaars. Ook dit jaar was er de zelfgestookte borrel van Piet en Lien. Een vlierbessen jenever. Je voelde hem letterlijk door je lijf stromen.
Er werd ook veel water gedronken, dat moest wel in deze hitte,het was rond de dertig graden.
Lien liet ons weer diverse plantjes zien, zelf let je er vaak niet zo op. Tijdens onze wandeling kwamen we ook bij een veld vol afgestorven bomen, heel apart.
Het kan niet missen dat er tijdens de wandeling ook aan de inwendige mens gedacht werd. Dat betekende koffie met taart of iets anders lekkers.
We zaten in het centrum van Brüggen, alle terrassen waren bezet, maar dat was geen probleem. Bij de “Kontitorei” was ruimte genoeg. En soms is het binnen beter vertoeven dan buiten. Koffie met taart, bier en een lekker ijs, smaken verschillen.
Iedereen weer uitgerust en bijgetankt,dus aan de wandel.
We liepen weer bij het water maar nu vanuit de andere kant. We waren wel blij dat we voornamelijk in de schaduw konden wandelen. Sjeng was de fotograaf. De rest had mobieltjes bij de hand.
We hadden afgesproken om rond half zes te eten bij de Italiaan, sponsor van de vereniging, voor wat hoort wat. Hier sloot Henk zich bij ons aan, zoals afgesproken. Helaas was er op het terras geen plek voor onze groep, dus dan maar binnen eten.
Het eten was lekker, alleen met betalen was er een misverstand. Jammer, maar dat was de enige smet op deze voortreffelijke wandeldag van TTV Venlo. Piet en Lien alweer bedankt voor deze fijne wandeling en volgend jaar weer!

Elly Kuijpers