Wandelen 2010

Venlo, 12-06-2010

Op zaterdag 12 juni was de jaarlijkse wandeltocht van onze vereniging. We verzamelden ons bij het clublokaal, Piet en Lien en Henk en Loek waren al op het “startpunt”, dat was bij Birkenhof in Duitsland. Even leek het erop dat de weergoden ons niet goed gezind waren. Het miezerde, maar wel zo dat je er behoorlijk nat van kon worden.
We, dat waren Gerard en Elly, Johan en Karin, Piet, Theo en Elly en John en Yvon fietsten naar Birkenhof. Daar aangekomen eerst een kop koffie of thee, zonder de bekende welkomstdrank in de vorm van een dröpschen, maar dat mocht de pret niet drukken.
Na de verloting van het presentje, gesponsord door Theo Greijn, dat werd gewonnen door Henk besloten we op te stappen.
Het begon op te klaren zodat we onze wandeltocht (bijna) droog konden starten. We wandelden door de Duitse bossen op plaatsen waar de meeste van ons nog nooit geweest waren. We genoten van de prachtige natuur, maar werden zowat opgegeten door de muggen.
Onze eerste pauze was in de bossen. Onze magen begonnen te knorren. Iedereen had wat te eten meegenomen, en ook het snoep vond gretig aftrek. Na nog wat verder gewandeld te hebben kwamen we op onze eerste grote rustplaats aan dat was Haus Waldesruh.
Na de inwendige mens versterkt te hebben met ofwel iets hartigs, soep of zoete Duitse eigengemaakte “torte” (vers uit de oven) en even naar het WK gekeken te hebben, vervolgden we onze wandeling. We kwamen in een heuvelachtiger gebied met veelal brede paden. We zagen aparte bomen net alsof ze bulten hadden, en ze hadden ook meerdere kleuren. Zoiets had ik nog nooit eerder gezien.
Langzaamaan werden we wel wat moe, tijd voor een korte pauze. En u raad het al, er werd weer flink gesnoept. Het begon ook warmer te worden dus ondanks de muggen gingen toch steeds meer jassen uit.
Het laatste stuk ging langs de Krickenbecker See. Ook een mooi stukje natuur. Uiteindelijk kwamen we weer bij het startpunt uit. Hier konden we lekker uitrusten en ook wat eten. Hier was ook Ellen die i.v.m. haar werk niet mee had kunnen wandelen.
Na een lekker diner dat we buiten konden nuttigen nog wat nakletsen en stoelen en tafels verschuiven i.v.m. de zon (het begon toch weer frisser te worden) en een laatste consumptie uit de fooienpot gingen we rond 20.00u naar huis. We kregen dan wel geen welkomstdrank maar wel een afscheidsdrank van de restauranthouder.
We hebben genoten van deze leuke dag en bedanken Piet en Lien voor het uitzetten van deze prachtige wandeling.

Elly Kuijpers