Ouder-kind toernooi 2009

Venlo, 14-11-2009

Afgelopen zaterdag 14 november werd het ouder-kindtoernooi van TTV Venlo gehouden.
Er hadden zich in totaal 10 koppels ingeschreven voor dit evenement, wat toch een redelijk aantal genoemd mag worden.
Er werd besloten om te beginnen met 2 x een 5 kamp.
We hadden wel even de pech dat de wedstrijden in een half verlichte zaal gespeeld moesten worden omdat de gemeente was vergeten het licht te activeren. Gelukkig duurde dit euvel niet te lang. Met dank aan Theo Kuijpers, die met een paar telefoontjes het en een en ander geregeld had zodat we weer volledig licht hadden in onze speelzaal.
Na het spelen van de 5 kampen gingen de beste 2 van elke poule naar de kampioenspoule waar men nogmaals een 5 kamp ging spelen. De laatste 2 van elke poule kwamen terecht in de verliezerspoule die ook nog eens onderling een 5 kamp speelde. De nummers 3 van elke poule hebben een beslissingswedstrijd moeten spelen, voor wie mocht deelnemen in de kampioenspoule. De beslissingswedstrijd ging tussen Jesse met zijn vader Geert en Klaas met zijn moeder Gini. Jesse en Geert wisten deze wedstrijd met 3-1 te winnen.
De kampioenspoule bestaande uit: Judith en Johan, Roel en Marcel, Saskia en Tineke, Jesse en Geert, Debbie en John werd gestreden voor de 1e plaats. Er werden dan ook enkele spannende wedstrijden gespeeld die vaak gelijk opgingen. Toch waren Judith en Johan de beste deze dag omdat ze alle wedstrijden wisten te winnen. Ze waren dus de terechte winnaar van ons ouder-kindtoernooi. Voor de plaatsen 2, 3 en 4 moest er even geteld worden omdat zowel Roel en Marcel, Debbie en John en ook Jesse en Geert evenveel wedstrijden gewonnen hadden. Tenslotte werd Roel en Marcel 2e, Jesse en Geert 3e en Debbie en John 4e. De 5e plaats was voor Saskia en Tineke. Ook in de verliezerspoule werd nog fanatiek gestreden voor de 6e tot en met 10 e plaats. De 6e plaats werd behaald door Christian met zijn vader Andreas, 7e Desiree en Ge, 8e Klaas en Gini, 9e Jip en Nol en op de 10e plaats Sara en Joke.
Wat opviel was dat enkele ouders erg goed konden tafeltennissen ondanks dat ze niet actief zijn in deze sport.
Maar het belangrijkste van deze middag was toch dat er met veel plezier gespeeld werd en dat het ouder-kindtoernooi zeker voor herhaling vatbaar is.

Groetjes,
John Postulart