Kerstcup 2019

Venlo, 21-12-2019

Met een mooi aantal leden kon er begonnen worden aan de laatste tafeltennis activiteit van 2019, de Kerstcup. Na de uitleg van Wim over het toernooi werd er enthousiast gespeeld in vier poules van 7. Dit jaar was het zeer spannend in de poules, gezien er met de laatste twee wedstrijden nog veel kon gebeuren qua eindstand. Gelukkig was er nog voldoende tijd om te spelen in de zaal zodat de top-4 in iedere poule door kon gaan naar de knock-out fase.

De top-4 in de poules:

A B C D
1 Patrick P. Peter C. Wim John
2 Jesse Ruud Theo Eric
3 Johan Kris Kevin Huub
4 Xander Ylva Geert-Jan Sem

Dit jaar was niemand ongeslagen als eerste geëindigd. Alleen John en Patrick Postulart waren één puntje verwijderd van een schoon record. De loting blijft altijd een leuk en spannend moment, want er zitten match-ups tussen die je persoonlijk liever niet meteen zou willen hebben. De eerste loting Jesse tegen John was daar zo een van. Daarnaast werd Geert-Jan tegen Peter in de eerste ronde geloot, ook een wedstrijd die je normaal in de finale tegen wilt zien komen.

De wedstrijden en de winnaars zag er als volgt uit:
Jesse (w) vs. John
Sem vs. Eric (w)
Theo (w) vs. Kevin
Xander (w) vs. Patrick P.
Johan (w) vs. Wim
Geert-Jan vs. Peter C. (w)
Huub (w) vs. Ruud
Kris (w) vs. Ylva

Na enkele zeer spannende achtste finales werd er wederom geloot om de kwartfinales in te delen. Ditmaal was het Huub tegen Peter, Eric tegen Jesse, Theo tegen Kris en tot slot Johan tegen Xander. De kwartfinales waren nog spannender dan de rondes voorheen. Bijna iedere match werd besloten met een beslissende derde set. Zo kon Eric bijvoorbeeld de finalist van vorig jaar, Jesse, uitschakelen in een zeer zenuwslopende partij. De derde set liep gelijk op tot een punt waarbij Eric 19-15 voorstond. De buit leek al binnen, maar met tafeltennis weet je het nooit. Jesse gaf alles of niets en kwam met een geweldige comeback terug naar 19-19 en wist de set uiteindelijk zelfs te winnen met 20-22.

De halve finales, Peter vs. Jesse en Kris vs. Johan werden er zeker niet minder spannend op. Ook in deze partijen vochten de halve finalisten tot het uiterste om een plek in de finale te bemachtigen. Uiteindelijk waren het Jesse en Kris die aan het langste eind trokken.

Het was grijs tegen bruin, oftewel, Kris kreeg 5 punten voor op Jesse. Maar was dit ook genoeg om van Jesse te kunnen winnen? De eerste set ging redelijk overtuigend naar Jesse toe, maar in de tweede set werd het spannend. Na enkele mooie punten, netballetjes en smashes kwam het neer op 18-18. Men kon zien dat beide spelers zenuwachtig waren, maar het werd Jesse die de laatste belangrijke puntjes naar zich toe wist te trekken en uiteindelijk het toernooi won!

Het klapstuk van de avond moest echter nog komen, namelijk de Tombola! Met veel mooie prijzen waarvoor we iedereen dankbaar zijn werden er ook, zoals ieder jaar, veel loten verkocht. Uiteraard werd de tombola verzorgd door Theo Kuijpers die er altijd een zeer leuke en gezellige avond van weet te maken. Om Theo hiervoor te bedanken naast zijn andere inspanningen voor de vereniging werd hij door Theo Greijn bedankt met een leuke verrassing.

Iedereen bedankt voor het verzorgen van een mooie dag en een gezellige sfeer. Op naar het volgende jaar!

Eric Rheiter

Klik hier voor de volledige fotoreportage.