Kerstcup 2018

Venlo, 22-12-2018

In het weekend voor kerst werd onze traditionele Kerstcup gespeeld. Met maar liefst 34 deelnemers kan toch met zekerheid gezegd worden dat dit het hoogste aantal is geweest sinds tijden. Het beloofde daarom dus een drukke, gezellige dag te worden met veel wedstrijden om van te genieten. Er werden in twee poules van 8 en twee poules van 9 gestreden. Acht tafels stonden klaar in de zaal om bespeeld te worden. Ongeveer de helft van de deelnemers konden derhalve ook voldoende pauze nemen, toekijken, aanmoedigen of genieten van de versgebakken wafels in de kantine om zich daarna klaar te stomen voor hun eigen partijen.

Impressie vanaf de tribune De kerstman deed ook mee

Dankzij het hoge aantal deelnemers werd het de vraag hoeveel personen we in de poule eigenlijk door moesten laten gaan gelet op de tijd. Het waren immers veel (soms lange) partijen die gespeeld werden. Standaard gaan de top vier leden van elke poule door naar de knock-out fase. Omdat dit toch het leukste is, werd de zaalhuur met 1 uur verlengd. Genoeg tijd dus nu. Diegene die uiteindelijk de halve finale wisten te bereiken waren: Jesse, Wim, Grzegorz en Geert-Jan. Jesse speelde tegen Wim en Grzegorz tegen Geert-Jan. Wims verdedigingskunsten bleken helaas niet opgewassen tegen de topspins en smashes van Jesse. Grzegorz wist in een zeer spannende partij nipt van Geert-Jan te winnen en stond hiermee voor de eerste keer in de Kerstcup finale. Grzegorz liet in de finalewedstrijd zien waarom hij zover was gekomen. Onder toezicht van velen supporters wist Grzegorz zelfs de finale met twee spannende sets te winnen en mocht de felbegeerde Kerstcup, na een lange sportieve dag, mee naar huis nemen. Knappe prestatie!

Zoals altijd is de Kerstcup niet compleet zonder tombola. De loten werden weer eens als zoete broodjes over de toonbank verkocht. Er werd gelachen, er werd geschreeuwd, er werd gekletst en er werd gedronken. Allemaal ingrediënten om er weer een topavond van te maken, mede dankzij de toch altijd prachtige manier van het verzorgen van de tombola door Theo.

Iedereen bedankt voor het verzorgen van een mooie dag en een gezellige sfeer. Tot volgend jaar!

Eric Rheiter