Kerstcup 2011

Venlo, 17-12-2011

Afgelopen zaterdag 17 december werd weer de jaarlijkse Kerstcup gehouden. Afgelopen jaar was er al voor de tweede keer een record aan inschrijvingen, dit jaar werd dit nogmaals verbroken. Maarliefst 41 leden deden mee, waaronder vele nieuwe jeugdleden. Er werd daarom besloten om 2 games te spelen in de poulefase. Er kon dus worden gewonnen of gelijk gespeeld. Iedereen werd verdeeld over 4 achtkampen en 1 negenkamp.
Ook dit jaar was er naast het toernooi weer de tombola, wat sinds een jaar een heus fenomeen is geworden binnen de vereniging. Dit was ook te zien in het aantal verkochte loten, namelijk 550 stuks. Ook niet vreemd als er maarliefst 80 prijzen te verdelen waren, welke door verschillende leden en bedrijven gesponsord waren. Vele keycords, een blender, lampjes, een kerststol enzovoorts. Wat het meest in trek was onder met name de jeugdleden was een bronzen leeuw.
De culinaire hoogstandjes bleven ook dit jaar natuurlijk niet achterwegen, want tijdens deze lange intensieve dag moet er ook goed gegeten worden. Er was dan ook weer genoeg cake, goulashsoep, Turks brood met kruidenboter en broodjes knakworst.

Nadat iedereen was warm gespeeld en zich hadden verzameld in de kantine konden de poules bekend worden gemaakt, maar pas nadat jeugdteam 5 gehuldigd was. Zij waren namelijk kampioen geworden in de 4e klasse. Jip, Geert en Angelo namen een medaille en applaus in ontvangst. Cristian was verhinderd en kon er helaas niet bij zijn.
Toen kon eindelijk de poulefase van start. Vele nieuwe starters konden aardig mee met het beter hogere niveau. Er zaten soms al mooie en spannende wedstrijden tussen. De eerste drie en de beste nummer 4 van iedere poule gingen uiteindelijk door naar de knock-out fase. Van de 16 personen waren er 6 jeugdspelers.
Tijdens de 1/8 finale moesten vele toch al snel afhaken. De volgende 8 bleven over voor de kwart finale: Tong, Son, Kris, John, Geert-Jan, Kevin, Peter en Jesse.
De 3 overgebleven jeugdspelers kregen het zwaar. Kris moest helaas zijn meerdere erkennen in John. Jesse daarentegen wist, al moest hij echt tot het uiterste gaan, verrassend te winnen van regerend kerstcuphouder Peter. Ook Kevin haalde het beste uit zichzelf en won van Geert-Jan.
In de halve finale moest Kevin dan toch afhaken tegen John. Jesse kon nogmaals alles uit de kast halen, dit maal tegen Tong, wat hem een finaleplaats opleverde.
Onder toeziend oog van scheidsrechter Kevin en rest van de aanwezige werd de finale tussen John en Jesse gespeeld. Jesse kreeg 6 punten voorsprong, maar had hier niet genoeg aan omdat hij al te veel van zichzelf had moeten geven in de voorafgaande rondes. John won dan ook met 2-0 en werd zo voor het eerst kerstkampioen.

Na de finale was het de hoogste tijd voor de trekking van de tombola. Voor vele jeugdleden was het helaas al aan de late kant en waren daarom ook al naar huis gegaan. Onder toeziend oog van notaris Theo werden de loten door de winnaar, John, getrokken. Het ging er zeer fanatiek aan toe, want er zaten toch een aantal mooie prijzen tussen die zeer in trek waren. Helaas viel niet iedereen in de prijzen, maar her en der werd en nog wat geruild en afgegeven.

Het was uiteindelijk weer een sportieve en gezellige dag, welke voor sommige erg laat werd.
Alle vrijwilligers en alle leden bedankt voor weer een super Kerstcup.

Groet,
Xander Stoot