Kerstcup 2009

Venlo, 19-12-2009

Afgelopen zaterdag 19 december werd de traditionele Kerstcup gehouden.
Het leuke van dit toernooi is dat iedereen kan winnen omdat er met handicap gespeeld wordt. D.w.z. dat de goede spelers de mindere goede spelers punten voor moeten geven. Het max. aantal punten wat iemand voor kreeg was 18 punten. Er werd dan ook gespeeld volgens het oude systeem tot 21 punten en 2 gewonnen games.
Er hadden zich een record aantal van 33 leden ingeschreven waaronder senioren, recreanten en jeugd. Helaas kwamen er hiervan 3 niet opdagen.
We hadden besloten om 2 x een achtkamp en 2 x een zevenkamp te spelen op totaal 8 tafels. Er werd zeer fanatiek gespeeld door iedereen en er waren leuke wedstrijden te zien.
De eerste vier van elke poule gingen door naar de volgende ronde. D.m.v. loting werden de volgende wedstrijden gespeeld met afvalsysteem.
Er rolde al gelijk een topwedstrijd eruit nl. Peter tegen John. Deze wedstrijd die met een 0-0 stand begon wist Peter nipt te winnen in de 3e game met 21-18.
Uiteindelijk hadden zich Kevin, Peter, Wim en Ruud geplaatst voor de halve finale.
Na twee spannende en na verhouding gelijkopgaande wedstrijden wiste Kevin de Brouwer en Ruud Coenders de finale te behalen.
De finale, die onder leiding van Hoofdscheidsrechter Johan van Pol gespeeld werd ,kreeg Kevin 10 punten voor op Ruud. Ruud speelde erg degelijk en maakte weinig fouten. Kevin die toch wel wat zenuwachtig was omdat hij de finale speelde, kon het uiteindelijk niet redden tegen Ruud. Ruud won de finale met 21-16 en 21-19.
Het was een ontzettende sportieve- en gezellige dag. Bij deze wil ik ook de vrijwilligers bedanken voor de culinaire bijdrage.

Groetjes,
John Postulart