Fietstocht 2017

Venlo, 03-09-2017

Aan ons was het dit jaar de eer om de fietstocht van 2017 te organiseren.
We hadden de fietstocht gepland op zondag 3 september, bijeenkomst kantine 12.00 uur.
Er hadden zich in totaal 15 personen voor dit geweldige evenement opgegeven, waarvan ¾ een E-bike had. Dit was ook begrijpelijk want de gemiddelde leeftijd van ons gezelschap was rond de 60 jaar.

Gelukkig hadden we op die zondag 3 sept. een zonnige dag. Elly, Gerard en John waren om half 12 aanwezig om de deelnemers van koffie, thee en een stukje cake te voorzien.
Na wat bijgepraat te hebben, vertrokken we om ca. 12.30 uur richting “Mooder Maas”. In een rustig tempo fietsten we langs de Maas richting Tegelen en Steyl. Helaas was er bij Steyl een weggetje (een week geleden nog niet) afgezet die ons ook een stukje langs de Maas zou brengen. Niet getreurd, we zijn toen langs het klooster van de roze zusters gefietst. Hadden de zusters ook een fijne dag als ze zo’n gereformeerd gezelschap langs zagen fietsen. Bij het veerpontje konden we de route langs de Maas weer voortzetten richting Belfeld.
Ger en John deden voornamelijk het kopwerk voor het kleine peloton maar plotseling begon onze fotograaf Theo Greijn te demarreren en reed 200 meter voorop, waarna hij de fiets stalde om een aantal kiekjes van ons te maken.
Bij café de Herberg hadden we onze eerste pitstop. Onder genot van een lekker drankje kwamen we weer op krachten op het zonnige terras.
Ondertussen stelde Yvonne een poule samen voor de wedstrijd Nederland-Bulgarije, die we na de fietstocht in onze kantine gingen kijken. De inleg was €1,-.
Een klein uurtje later vervolgden wij de fietsroute richting Reuver en naar de veerpont te Beesel, waar we de overstap maakten naar Kessel. Deze route ging helaas niet helemaal goed omdat John in Beesel de verkeerde afslag nam en een doodlopend weggetje inreed. Zo creëerde hij wel even een extra rustpunt, wat niet echt ongelegen kwam.
Na de goede afslag genomen te hebben arriveerden we bij veerpont Beesel/Kessel. Het was erg druk op het veerpont maar we konden nog net met z’n allen erop komen.
Theo Kuijpers was nog grappig om tegen een ijscoman, die met zijn bus ook op de veerpont stond, te zeggen dat hij zijn handeltje open moest maken voor ijs te verkopen. De ijscoman maakte mooi zijn raampje open maar niemand kocht er ijs. Tenslotte gingen we ijs eten bij Clevers in Kessel.
Daar aangekomen zagen we tot onze teleurstelling dat het hele terras vol zat. Gelukkig hadden we Henk binnen onze gelederen die het voor elkaar kreeg dat we toch met ons 15e op het terras konden zitten. Hij ging nl. met tafeltjes en stoelen schuiven van mensen die zeiden dat ze toch bijna klaar waren met ijs eten. Hierdoor versnelde hij het proces dat ze eerder gingen. Iedereen bestelde een lekkere coupe ijs waarna het genieten geblazen was.
Toen iedereen zijn ijs genuttigd had vervolgden we onze reis richting Baarlo, Hout Blerick, Blerick en TTV. We hebben dit stuk rechtstreeks gefietst omdat we tijdig terug wilden zijn voor de wedstrijd Nederland-Bulgarije te aanschouwen bij ons in de kantine. Tussendoor zagen we nog enkele malen dat onze fotograaf Theo ons voorbij sprintte om nog enkele kiekjes te maken.
Aangekomen bij TTV werd er nog voor de inwendige van de mens gezorgd door Chinees te bestellen. We hebben toen met z’n allen lekker gegeten en naar voetbal gekeken.
De voetbalpoule werd tenslotte door Elly en Patrick gewonnen.
We kunnen spreken van een geslaagde dag.

Groetjes, John en Yvonne.