Fietstocht 2014

Venlo, 16-08-2014

Er waren eens 8 dappere tafeltennisleden en aanhang die in de zomervakantie wilden gaan fietsen.

De dag viel samen met het Zomerparkfeest, waardoor enkele leden hun keuze moesten maken.

De weergoden waren het groepje (redelijk) goed gezind. Slecht op 2 momenten maakte de regen de tocht ook aan de buitenkant nat.

Vanaf het clublokaal om 12.00 vertrek naar, ID/paspoort moest immers mee, jawel Duitsland. Via Tor Neun, Poelvensee naar Waldesruh. Hier de zeer nodige koffie/cappuccino gedronken. Een enkeling smachtte naar iets anders, maar kon met hulp van de anderen deze behoefte werden we door uitstellen.

Daarna via mooie wegen naar Toni’s Bauerncafe. Net voor Toni werden we door een regenbui overvallen en, met regenkleding aan en plu’s opgestoken onder een boom staande, hebben we gewacht tot het bijna droog werd.

Tegenover Toni in een weiland waren enkele mensen bezig een Duitse Emoe te vangen die uit een naburige wei was ontsnapt. Je snapt het al, zo’n beest kan erg hard lopen en zette het ook op een lopen.

2 leden van het gezelschap vonden het nodig de vrouwtjes Emoe te troosten. Het bewijs van 2 moe’s (moe-e fietsers) en het Emoe vrouwtje is bij de foto’s te vinden.

Bij Toni was dan het moment om naast de salade en de soep ook andere versnaperingen te gebruiken. Dat het buiten harder ging regenen deerde niemand. Bij het vertrek leek het te droog te zijn, maar hebben we toch moeten schuilen. 2 leden waren we eventjes kwijt. Na een korte zoektocht zagen we Elly en Gerard gemoedelijk onder een grote parasol zitten. Met regenkleding aan vertrokken we, maar deze kon na 2 kilometer uit en was verder niet meer nodig.

Via, zoals eerder vermeld, mooie Duitse wegen weer naar Waldesruh. Hier volgde, door de organisatie opgezet en voor alle andere aanwezigen volstrekt een verrassing, de evaluatie van deze tocht tot zover.

Bijna terug in Nederland vond Henk T (achternaam bij organisatie bekend) het belangrijk om ook de binnenband van zijn voorwiel aan zijn medetochtgenoten te laten zien. Hij reed lek. Samen met Theo G probeerde hij deze te plakken. Het lukt hen echter niet om over de alom aanwezige pleisters het gaatje te dichten.

Gelukkig vond Henk, na een kort en krachtig telefoontje, een zeer bereidwillig thuisfront dat hem spontaan kwam ophalen en hem bij het clublokaal afzette. Theo G bleef, mede door de mislukte plakpoging, als morele ondersteuning bij Henk T wachten en is zelf later ook naar het clublokaal gefietst.

De koelkasten waren door Henk v O al gevuld en zo smaakte het gehaalde Chinese eten bijzonder goed.

Voldaan en met een volle buik ging ieder rond 20.30 naar huis.

Gute Fahrt.