Dubbeltoernooi recreanten 2010

Velden, 19-03-2010

Op vrijdag 19 maart is weer het jaarlijkse dubbeltoernooi gehouden. Ditmaal niet zoals al jaren gebruikelijk in Helden maar nu bij Veta in Velden. Van TTV Venlo hadden zich 12 leden, dus 6 teams opgegeven. Er werd gespeeld in twee klasses, klasse A was voor de spelers die in de recreantencompetitie uitkomen in de 1e t/m de 4e klasse, diegene die in klasse 5 t/m 7 uitkomen speelden in klasse B.

Het gevolg hiervan was dat Xander met Henk en Son met Theo in de A klasse moesten spelen tegen tegenstanders die een maatje te groot bleken te zijn. Het was dus niet vreemd dat beide teams als laatste in hun poule eindigden en daardoor in de verliezerspoule terecht kwamen. Hierin wist Son met Theo maar een game te winnen en wel met 26-24.

In de B klasse waren enkele leden van TTV Venlo succesvoller. Ellen met Yvonne wonnen onder groot applaus een game tegen een sterk team van TTC uit Tegelen. Ondanks dit succes werden ze toch verwezen naar de verliezerspoule samen met Marcel en Tineke. Suy met Piet speelden een sterk toernooi en behaalde enkele mooie overwinningen, helaas moesten ze zich in de halve finale gewonnen geven. Elly en Gerard haalden in hun poule net te weinig overwinningen om door te gaan, Ook zij mochten deelnemen aan de verliezerspoule. Hierin speelden ze zo goed dat ze uiteindelijk de finale mochten spelen. Helaas lukte het niet om deze te winnen.

Na de prijsuitreiking, flessen wijn met paashazen, was het nog lang gezellig in de kantine waar we ons het bier of fris goed lieten smaken.

Theo Kuijpers