Clubkampioenschappen en BBQ 2018

Venlo, 16-06-2018

Gezien het succes van vorig jaar, werd er besloten om wederom de clubkampioenschappen te combineren met de jaarlijkse BBQ. Ditmaal op zaterdag 16 juni. Aanvankelijk hadden 27 spelers zich ingeschreven voor de clubkampioenschappen en meer dan 40 mensen voor de BBQ. Dit werden er helaas iets minder in verband met afmeldingen. Desondanks was er genoeg animo om er een leuke dag van te maken. Een clubkampioen moet van iedereen kunnen winnen, derhalve waren de poules ook groot. Alleen bij de jeugd werd gespeeld met de poules, gezien de sterkteverschillen.

De jeugd speelde in twee poules en streden vervolgens in een hoofd- en troostronde. Huub, Rafael, Renzo en Huy plaatsten zich voor de hoofdronde en Wessel, Albert en Sjors voor de troostronde. Om lekker te blijven spelen op de dag is er bepaald dat de jeugdleden tweemaal tegen elkaar zouden strijden. In de troostronde wist Wessel elke wedstrijd te winnen. Tussen Sjors en Albert moest goed gekeken worden aangezien ze beide hetzelfde aantal punten hadden. Sjors werd uiteindelijk tweede. In de hoofdronde was het Huub die alles wist te winnen. Rafael wist vier wedstrijden naar zich toe te trekken waardoor hij de tweede plek veroverde. Proficiat met de resultaten!

De recreanten streden in een 8-kamp. Op de helft van de poule vormde zich een top-4 met Ruud, Giel, Geert en Peter v. H. Titelverdediger Ruud liet echter een puntje liggen en Giel had nog alles gewonnen. Tot aan de laatste wedstrijd bleef het spannend in deze poule. Ruud had namelijk 5 punten, Geert en Peter hadden er 4. Echter moest Ruud tegen de nog ongeslagen Giel, dus de tweede plek kon nog door drie mensen bemachtigd worden. Geert en Peter moesten in de laatste wedstrijd tegen elkaar. Geert wist dit met 3-0 te winnen. Hij had er wel voor moeten knokken gezien de sets eindigden in 11-9, 14-12 en 11-9. Aangezien Geert heel knap in een spannende vijfsetter wist te winnen van Ruud, had Ruud de sleutel in zijn hand om de weg te openen naar de tweede plek. Hiervoor moest hij wel van Giel winnen. Net als vorig jaar bleek het een spannende match te zijn. Het werd wederom een vijfsetter. Giel wist deze uiteindelijk te winnen van Ruud met 11-8. Giel was de ongeslagen recreant en Geert werd toch verassend tweede. Knappe prestaties!

De senioren konden hun vaardigheden testen in een 9-kamp. Titelverdediger Geert-Jan kon er dit jaar helaas niet bij zijn. Ook hier werd al snel een top-5 duidelijk. Eric was ongeslagen tot aan de vijfde wedstrijd. Jesse, Peter, John en Aleksandra hadden allemaal 4 punten. Het kwam dus aan op de onderlinge wedstrijden. Eric speelde een goed toernooi, maar wist niet te winnen van Jesse en Peter. Ook John wist de wedstrijden tegen Jesse en Peter naar zich toe te trekken waardoor Eric en John al geen kans meer hadden op de titel. Ondertussen was Aleksandra bezig met een winning-streak nadat ze verloor van Eric in de tweede ronde. In de laatste ronde kon nog van alles gebeuren aangezien Jesse, Peter en Aleksandra op 6 punten stonden. Jesse tegen Peter en Aleksandra tegen Wim. Hoewel Jesse vaker heeft bewezen dat hij van Peter kan winnen, bleek Peter ditmaal toch te sterk voor Jesse en won overtuigend met 3-1. Met zijn noppen in de hand, maakte Wim het Aleksandra nog knap lastig. Het kwam neer op een vijfde en laatste set voor de titel. Aleksandra gaf alles om te winnen en kon de moeilijke ballen van Wim trotseren. Aleksandra wist ditmaal wel kampioen te worden en steeg persoonlijk een plek omhoog ten opzichte van vorig jaar. Peter werd tweede. Alleen Eric wist van de clubkampioen te winnen, maar daar koop je niks voor. Aleksandra en Peter, proficiat met de eerste en tweede plek!

De rankings van de clubkampioenschappen zagen er uiteindelijk als volgt uit:

# Jeugd Hoofdronde Jeugd Troostronde Recreanten Senioren
1 Huub Wessel Giel Aleksandra
2 Rafael Sjors Geert Peter
3 Renzo Albert Ruud Jesse
4 Huy   Peter v. Hoof Eric
5     Theo John
6     Marcel Grzegorz
7     Ger Xander
8     Dave Roel
9       Wim

Na de vele intensieve wedstrijden kon men zich verheugen op de BBQ. Hoewel we een hele warme en droge periode kenden, begon het te druppelen op het moment dat de leverancier aankwam. En ja hoor, het begon te stortregenen. Gelukkig kon de BBQ afgedekt worden en was er genoeg plek in de kantine. Desalniettemin was er geen hinder om de BBQ voort te zetten. Tevens was er genoeg vlees voor iedereen, gezien een aantal afmeldingen. Niemand kwam tekort en vulden zichzelf naar behoren. Ondanks de regen was het een geslaagde en gezellige avond. Mensen van de organisatie, vrijwilligers en iedereen die aanwezig was om er een leuke dag van te maken, bedankt! Tot volgend jaar.

Eric Rheiter