Verslagen

Clubkampioenschappen 2014

Venlo, 24-05-2014

Op zaterdag 24 mei zijn de clubkampioenschappen 2014 gehouden. Dit jaar wat later dan normaal in verband met competitieverplichtingen. Helaas kwam deze datum voor vele toch niet goed uit, waardoor het aantal inschrijvingen beperkt was. Er deden uiteindelijk 8 senioren, 2 recreanten en 5 jeugdspelers mee. Na overleg is werd bepaald dat de recreanten bij de senioren mee zouden spelen.

Bij de senioren werd het dus een tienkamp. Dat wil zeggen dat alle senioren één keer tegen elkaar moesten spelen. Er werd gewoon gespeeld om een best of 5. De eerste paar wedstrijden gingen allemaal gelijk op, maar na 6 wedstrijden stonden John, Peter en Jesse nog onverslagen op papier. Deze 3 personen moesten nog allemaal tegen elkaar spelen. Jesse begon tegen John en deze wedstrijd werd gewonnen door Jesse. Hierop volgende speelde John tegen Peter. Dit was een erg spannende wedstrijd. Peter trok aan het langste eind en won met 3-2 van John.
De ‘finale’ werd gespeeld tussen Jesse en Peter. Peter begon erg fanatiek en stond al snel 1-0 voor. Daarna kwam Jesse terug tot 1-2. Hij kon dit alleen niet vasthouden en Peter wist de achterstand weer om te buigen tot de winst. Hiermee werd hij winnaar van de clubkampioenschappen senioren 2014. Omdat dit voor de derde keer op rij is, mag hij de wisselbeker houden.

• 1. Peter Cardinaals
  • 2. Jesse Massop
  • 3. John Postulart
  • 4. Xander Stoot
  • 5. Chee Tong Leow
  • 6. Kris Munten
  • 7. Johan van Pol
  • 8. Wim Keijsers
  • 9. Eric Rheiter
  • 10. Thien-Son Banh

Omdat er maar 5 jeugdspelers waren werd besloten 2x een 5 kamp te spelen, dus iedereen moest 2x tegen elkaar spelen. De finale van de 1e ronde werd gespeeld door Bram en Rick. Rick won deze met 3-2 van bram. In de 2e ronde stonden wederom Bram en Rick in de finale. Ditmaal won Bram met 3-2 van Rick. Hierop moesten de sets geteld worden. Beide bleken evenveel sets te hebben gewonnen, waarop ze de punten gingen tellen. Hieruit bleek dat Bram de winnaar van de clubkampioenschappen jeugd 2014 is. Rick behaalde dus een verdiende 2e plaats.

• 1. Bram Tielen
  • 2. Rick Oedinghoven