Clubkampioenschappen 2013

Venlo, 02-03-2013

Afgelopen zaterdag 2 maart werden de clubkampioenschappen gehouden van TTV Venlo. Er hadden zich 27 leden ingeschreven voor deze begeerde cup. Helaas hadden zich Els, Bram, Tijmen en Son op het laatste moment afgemeld.
De planning was om in 4 categorieën de clubkampioenschappen te spelen n.l. senioren, recreanten, jeugd A (gevorderden) en jeugd B (starters). Van de jeugd B had zich alleen Stan ingeschreven, hiermee kwam deze categorie te vervallen. Hopelijk krijgen we de volgende keer meer inschrijvingen.

De wedstrijdleider had besloten om voor de senioren een 7 kamp te houden, de recreanten een 9 kamp en voor de jeugd A ook een 7 kamp. Wie de meeste wedstrijden in zijn of haar voordeel wist te beslissen mocht zich clubkampioen noemen.

Tegen 12.00 uur begonnen eindelijk de wedstrijden.

Senioren
Bij de senioren begon Geert Keijsers met een handicap, want hij had aardig last van zijn rug. Dit was meteen te merken, want hij verloor van de goed spelende Roel Beumers. Maar naar gelang het toernooi vorderde, ging het beter met Geert, want hij wist daarna 3 wedstrijden te winnen.
Peter Cardinaals en John Postulart wisten hun eerste 4 wedstrijden te winnen. Dus de laatste wedstrijden ging het erom, omdat Geert, John en Peter onderling moesten gaan uitmaken wie 1ste zou gaan worden deze dag.
Geert, die nu duidelijk in z’n betere doen was, maakte het John erg moeilijk en wist, wel met enkele sorry ballen, met 3-1 te winnen.
Daarna was het de partij tussen Peter en John die gespeeld werd. Omdat Peter het spel door en door kent, ging deze wedstrijd voor John ook met 3-1 verloren. Dit betekende dat de winnaar van Geert tegen Peter clubkampioen wordt.
Peter won tenslotte met 11-9, 11-8 en 11-5 en werd voor de 2e maal op rij clubkampioen.

1. Peter
2. Geert
3. John
4. Kris

Recranten
De recreanten moesten ieder 8 wedstrijden spelen. Dit was voor sommige best een zware kluif, omdat er enkele al op leeftijd zijn. Ze hebben het wel allemaal kunnen volbrengen, dus mijn complimenten.
Ook leverde de recreanten de enige vrouwelijke deelneemster van deze dag en dat was onze aardige Elly Moors.
In deze categorie waren Tong en Giel Engels duidelijk favoriet. Die eventueel roet in het eten konden gooien waren Theo, Sjeng, Ruud, Elly en Henk.
De goed spelende Ruud zorgde bijna voor een verrassing, maar verloor net in de 5e game van Giel met 13-11.
Tong en Giel wonnen tenslotte al hun wedstrijden (7 stuks) en moest de laatste wedstrijd tegen elkaar uitkomen. Het werd een spannende finale. Tong die veel ballen terugbracht won tenslotte met 11-9, 9-11, 11-8 en 11-7. Voor Tong was het ook de 2e maal op rij dat hij clubkampioen van de recreanten werd.

1. Tong
2. Giel
3. Ruud
4. Sjeng

Jeugd A
Bij de jeugd was het verschil qua sterkte onderling erg groot. Zeker omdat Bram en Tijmen zich hadden afgemeld.
Wim Keijsers en Jesse Massop die uitkomen in de landelijke competitie waren torenhoog favoriet. Klaas speelt 2e klasse en Geert, Mathieu en Huub 4e klasse.
Onderling konden de laatst genoemde wel een leuk potje tafeltennis spelen, maar tegen Jesse en Wim was geen kluit gewassen.
De finale ging dus tussen Wim (clubkampioen 2012) en Jesse. Verrassend was wel, dat Jesse vrij eenvoudig de finale wist te winnen met 11-5,11-5 en 11-9.
Het volgende jaar mogen de finalisten het gaan proberen bij de senioren, waar ze veel meer tegenstand kunnen verwachten.

1. Jesse
2. Wim
3. Klaas
4. Geert

Al met al was het weer een geslaagde dag en werd er weer gezellig een biertje gedronken in onze kantine, waar we goed bediend werden door Yvonne en Debbie.

Groetjes,

John Postulart