Clubkampioenschappen 2012

Venlo, 12-05-2012

Op 12 mei werden de jaarlijkse clubkampioenschappen gehouden van TTV Venlo.
In totaal waren er 25 deelnemers verdeeld over 3 categorieën n.l. jeugd, senioren en recreanten.
De jeugd speelde een 10 kamp, de senioren een 7 kamp en de recreanten een 8 kamp.
Degene die de meeste wedstrijden won, mocht zich clubkampioen noemen.

Jeugd
De jeugd moest de meeste wedstrijden spelen (9 stuks) om te bepalen wie er uiteindelijk clubkampioen zou worden.
Wim en Kevin waren de favorieten omdat zij toch min. 3 klassen in de competitie hoger spelen, dan de overige jeugdleden. Jesse, die ook tot de kanshebbers hoorde, was deze dag helaas verhinderd.
Toch kregen Wim en Kevin de overwinningen niet voor niks in de schoot geworpen. Kevin moest zelfs 2 keer 5 games spelen tegen respectievelijk Bram en Tijmen, om de wedstrijden winnend af te sluiten. Ook Wim kroop 1x door het oog van de naald, toen hij tegen Klaas in de 5e game net met 12-10 wist te winnen.
De finalewedstrijd ging dus tussen Wim en Kevin, want de beste geplaatste spelers spelen altijd als laatste tegen elkaar. De finale was erg spannend omdat de teamgenoten erg aan elkaar gewaagd waren. Wim wist met de game standen 11-8, 8-11, 11-8, 11-13 en 11-8 de cup binnen te halen.

Eindstand jeugd (beste 4):
1. Wim Keijsers
2. Kevin de Brouwer
3. Tijmen Jansen
4. Bram Tielen

Senioren
Bij de senioren werden enkele verrassende wedstrijden gespeeld. Zo wisten Roel en Kris, die vorig jaar nog bij de jeugd speelden, van Johan te winnen. Daarintegen kon Johan weer tegen de favoriet Peter Cardinaals winnen.
John die nog alles met 3-0 had gewonnen, moest de laatste wedstrijd tegen Peter, die dus al 1 wedstrijd verloren had. Als Peter deze wedstrijd zou winnen was hij alsnog clubkampioen i.v.m. het onderling resultaat.
Dat John het tegen Peter altijd moeilijk heeft, bleek nu ook weer. Peter wist met de game standen 11-8, 9-11, 11-6 en 12-10 te winnen en werd clubkampioen. Het is trouwens zijn 3e titel in 4 jaar tijd, wat een geweldige prestatie is.

Eindstand senioren (beste 4):
1. Peter Cardinaals
2. John Postulart
3. Johan van Pol
4. Eric Rheiter

Recreanten
In de recreanten groep, die ditmaal niet zo groot was, waren bijna geen verrassingen te melden. Eentje wil ik toch even benoemen en dat was de overwinning van Gerard op zijn vrouwtje Elly. Gerard die normaal altijd aan het kortste eind trekt, won in 4 games.
De finale ging tussen Tong en Giel, die alles toch vrij makkelijk gewonnen hadden.
Het was dan ook een spannende strijd tussen deze twee titanen. Uiteindelijk won Tong in 5 games van Giel. De gamestanden waren 10-12, 11-8, 11-8, 8-11 en 11-4.

Eindstand recreanten (beste 4):
1. Chee Tong Leow
2. Giel Engels
3. Theo Kuijpers
4. Elly Moors

Het was een sportieve en spannende dag.
Na de prijsuitreiking werd het weer erg gezellig en werd er veel nagepraat, onder het genot van een lekker drankje (o.a. Erdinger).

John Postulart