Clubkampioenschappen 2011

Venlo, 03-04-2011

Dit jaar waren er weer de jaarlijkse clubkampioenschappen, vandaag speelden er: Senioren, recreanten, Jeugd (jongens) en Dames.

Dames
Het was voor het eerst dat er een speciale Dames poule gehouden werd samen met ook jeugd spelers.De Dames bestonden uit totaal 9 deelnemers, en er werd besloten om een 9 kamp te spelen, deze poule duurde daarom ook het langste. Elly won alle wedstrijden overtuigend, en werd daarmee clubkampioen van de Dames, met als 2e Michelle en als 3e Simone.

Jeugd
Bij de jeugd deden er 11 deelnemers mee (alleen de jongens, want de meisjes deden mee bij de Dames), en er werd gespeeld in 2 poules,een 5 kamp en een 6 kamp, met de eerste 2 van elke poule naar de halve finale. De poules waren goed verdeeld qua sterkte dus niemand was al zeker van een halve finale plaats.
Na de poules waren Kris, Jesse, Roel en Wim over om de halve finales te spelen. Er werd gespeeld met de eerste van poule 1 tegen de tweede van poule 2. Jesse tegen Roel, en Kris tegen Wim. Roel kon maar net winnen van Jesse met 2-3, en Kris won vrij gemakkelijk van Wim 3-1. Uiteindelijk speelde Roel tegen Kris in de finale, maar Kris won deze heel eenvouding met 3-0.

Recreanten
Bij de recreanten waren er 5 deelnemers, er werd besloten om 2x een 5 kamp te spelen. Na de eerste poule stonden Theo en Xander allebei met 3 punten aan de leiding, met Ruud op 1 punt achterstand, dus er was nog van alles mogelijk.
Bij de 2de poule wist Xander alle wedstrijden te winnen, en Ruud wist ook nog van Theo te winnen, dus hadden de 2de en 3de plek evenveel punten, nadat er sets werden geteld had Ruud de meeste gewonnen dus mocht Ruud in de finale spelen. Xander, had al 2 keer van Ruud gewonnen die dag, won vrij gemakkelijk met 3-0.

Senioren
Bij de senioren waren er ook weinig aanmeldingen, 5 intotaal. Ze besloten om een 5 kamp te spelen, met best of 7 (dat betekend wie het eerst 4 gewonnen sets had). De verwachtingen waren dat Philip alles makkelijk zou winnen, maar dat viel toch nog niet zo mee. Het was nog spannend toen Philip tegen Peter C. moest spelen, toen ze beiden nog alles gewonnen hadden. Philip won maar net met 4-3, dus Philip was clubkampioen bij de Senioren, met als 2e Peter C.

Na alle wedstrijden was er nog een gezellige tombola, en was het uiteindelijk een gezellige en niet te missen dag.

Groet,
Wim Keijsers