Clubkampioenschappen 2010

Venlo, 06-03-2010

Afgelopen zaterdag 6 maart werden weer onze clubkampioenschappen gehouden.
Er waren in totaal 33 deelnemers in 4 categorieën nl. senioren, recreanten, jeugd A en jeugd B. Iedereen was gemotiveerd en had er zin in.

De jeugd B bestond uit 5 deelnemers. Er werd besloten deze groep 2x een 5 kamp te laten spelen. Dus iedereen speelde 2x tegen elkaar en wie de meeste wedstrijden won, mocht zich clubkampioen noemen. Het was nog een aardig telwerk op het laatst want Bram, Klaas en Christian hadden evenveel wedstrijden gewonnen. Doordat Bram de meeste games had gewonnen, behaalde hij de 1e plaats.
Klaas en Christian hadden een gelijk aantal gewonnen games, dus moesten de gamestanden bekeken worden. Klaas had 8 punten meer dan Christian. Dus Klaas werd 2e en Christian 3e.
Dat Christian net zoveel wedstrijden had gewonnen, was een opmerkelijke prestatie omdat hij toch nog niet zo lang bezig is met tafeltennis en in de competitie lager speelt dan Klaas en Bram.

De jeugd A waren met 10 deelnemers. Er werd gespeeld in 2 poules van 5. De eerste 2 van elke poule gaan over naar de halve finale.
Ook hier bleken de verschillen erg klein te zijn. De halve finale ging uiteindelijk tussen Roel tegen Wim en Eric tegen Jesse.
Zowel Roel als Eric won de halve finale wedstrijd met 3-1.
Roel wist de finale te winnen met 3-1 van Eric en werd clubkampioen jeugd A.
Ook hier mag gezegd worden dat Eric een geweldige prestatie heeft neergezet omdat hij van verschillende spelers had gewonnen die toch hoger in de competitie spelen.

De recreanten had de grootste groep met 15 deelnemers. Deze groep moest dan ook de meeste wedstrijden spelen. Er werd een 8 kamp en een 7 kamp gespeeld waarvan de eerste 2 overgaan naar de halve finale.
De halve finale ging uiteindelijk tussen Tong tegen Sjeng en Xander tegen Ruud. Tong, ons nieuw lid die met de penhoudergreep speelt, won met 3-1 van Sjeng. De andere halve finale werd gewonnen door Xander die het vorige seizoen nog uitkwam voor de jeugd.
Tong, die alle wedstrijden al had gewonnen, was oppermachtig in de finale tegen Xander en won met 3-0. Tong nam hiermee de titel over van Sjeng die vorig jaar clubkampioen werd van de recreanten.

De senioren waren met de kleinste groep slechts 3 deelnemers. Peter L. en Geert-Jan hadden zich helaas afgemeld.
Peter C., Johan en John speelden 2x een 3 kamp. Dus ook hier 2x tegen elkaar strijden.
Peter won alle wedstrijden en werd voor de 2e keer op rij clubkampioen. John won 2x tegen Johan en werd 2e. Johan die erg goed speelde en het Peter en John niet makkelijk maakte, werd uiteindelijk 3e.

Mag ik bij deze nog de mensen bedanken die hebben bijgedragen voor het slagen van deze clubkampioenschappen.

John Postulart

Foto's: